Publikacijos apie šalies įvaizdį

Garbingi vizitai į mūsų šalį

Verslo įvaizdis užsienyje

Lietuva tarptautinėje arenoje

Patriotiškumas ir įvaizdis

Lietuvos įvaizdis internete

Rengiami konkursai

Nusikalstama veikla užsienyje

Garbingi apdovanojimai

Ar lietuviai girtauja?

Pareigūnai vairuoja drąsiai

Nusikaltimai prieš vaikus

Pikantiškos situacijos, titulai ir įvaizdis


Verslo įvaizdis užsienyje


Lietuvos ambasadai Minske - verslininkų priekaištai 
Marius Danazas, Dienraštis "Verslo žinios", 2006 07 25 
Lietuvos vežėjai, mėginantys pasinaudoti supaprastinta vairuotojų iš Baltarusijos bei kitų trečiųjų šalių įdarbinimo tvarka, priekaištauja mūsų šalies ambasadai Minske, jog darbo vizos čia reikia laukti ne vieną dieną kaip iki šiol, o keletą savaičių. Artūras Grigaliūnas, Šiaulių logistikos UAB "Refta" direktorius, asociacijos "Linava" prezidiumo narys, VŽ pasakojo, jog bendrovė vairuotojų nusprendė ieškoti kaimyninėje šalyje, nes Lietuvoje jų katastrofiškai trūksta - vežėjai ne tik nebegali plėstis, bet ir priversti kieme laikyti turimas mašinas, nes nėra kam sėsti prie jų vairo. "Vairuotojų labai trūksta. 4 naujos mūsų mašinos mėnesį stovi kieme be darbo - nėra kam jų vairuoti", - tvirtina p. Grigaliūnas. Bendrovė kreipėsi į įdarbinimo paslaugas teikiančią įmonę, ji surado 3 vairuotojus, "Reftoje" turėjusius pradėti dirbti šį trečiadienį. Žmonių paieška, visų reikalingų dokumentų tvarkymas užtruko apie mėnesį, baltarusiai buvo atvykę į Šiaulius ir susitarė dėl darbo, įmonė parengė automobilius, tačiau artimiausiu metu vairuotojai dar negalės dirbti, nes Lietuvos ambasadoje Minske negavo darbo vizos. Jiems, p. Grigaliūno žodžiais, buvo paaiškinta, jog vizos galima tikėtis tik po 4-5 savaičių.
Pakeitė tvarką
"Ar žmonės, kurie jau buvo pasirengę dirbti, galės tiek laukti? Vargu, juk jiems reikia valgyti, jie paprasčiausiai gali susirasti kitą darbą. O mes negalėsime į suplanuotus reisus išsiųsti vilkikų", - teigia Šiaulių verslininkas. Pasak jo, Lietuvos ambasadoje Minske daugkartinė darbo viza dabar išduodama ne per parą, kaip buvo iki šiol, o bendra eile su turistinėmis vizomis, o jų reikia ilgokai palaukti. "Žmonės, prašantys darbo vizos, dabar yra bendroje eilėje. Mūsų vairuotojai ambasadoje išgirdo, jog jų eilės numeris - 1.560, todėl vizos jie gali tikėtis ne anksčiau kaip po 4-5 savaičių. Kas pakeitė buvusią tvarką ir nusprendė darbo vizas išduoti bendra eile, kol kas sužinoti nepavyko", - aiškina p. Grigaliūnas. Jo manymu, darbo vizų išdavimo tvarka galėjo pasikeisti, nes padedant "Linavai" vežėjams pavyko pasiekti, kad į darbą priimamiems vairuotojams iš trečiųjų šalių nebereikėtų leidimo gyventi Lietuvoje, kadangi jie šalyje per metus nebūna ilgiau kaip 90 dienų. Iki šiol būdavo išduodama vienkartinė darbo viza, su kuria Lietuvos įmonių būsimieji darbuotojai galėdavo atvykti į šalį susitvarkyti leidimų gyventi, dabar tolimųjų reisų vairuotojai gali gauti ir darbo vizą, galiojančią iki vienų metų.
Kliūtys verslui
"Linava" skelbia, jog Lietuvos vežėjams trūksta apie 4.000 vairuotojų. Jei jų nėra iš kur paimti, kokie gali būti trukdymai įsivežti darbuotojų iš trečiųjų šalių?" - stebisi Gražina Zizienė, Vilniaus UAB "Bonus Vita", teikiančios įdarbinimo paslaugas, projektų vadovė. Ji teigia, jog dėl vizų išdavimo problemų stringa ir užsieniečių įdarbinimo bendrovių bei turizmo agentūrų veikla. "Nesuprantama, kodėl dabar darbo vizos negalima išduoti per dieną, jei taip buvo anksčiau? Lietuvos ambasadoje Baltarusijoje - betvarkė, jie nesusitvarko su darbu. Suprantu, kad jo daug, tačiau tuomet turėtų būti žiūrima, ar pakanka ambasadoje darbuotojų. Norime, kad turizmas ir verslas klestėtų, tačiau atrodo, kad gauti vizą į Lietuvą dabar beveik sunkiau nei į JAV", - tvirtina p. Zizienė. Anot jos, supaprastinta tvarka vairuotojams iš trečiųjų šalių pradėta taikyti norint sutrumpinti jų įdarbinimo laiką, nes vežėjams labai trūksta darbo jėgos, tačiau kol kas naujoji tvarka visų problemų neišsprendė. "Jei darbo vizos reikės laukti mėnesį, niekas nepasikeis, dokumentų tvarkymo procedūros truks apie 2,5 mėn. - beveik tiek pat, kiek prašant leidimo laikinai gyventi Lietuvoje", - aiškina p. Zizienė. Tačiau Vaidotas Verba, Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento direktorius, įsitikinęs, jog vežėjams dabar yra gerokai lengviau įdarbinti tolimųjų reisų vairuotojus iš trečiųjų šalių. "Visos procedūros dabar trunka apie 3 kartus trumpiau", - mano p. Verba.
Negalima diskriminuoti
Jo nuomone, verslininkai, nepatenkinti dabartine tvarka, tiesiog nori išskirtinių sąlygų. "Kai yra gerai, žmonės nori dar geriau. Įmonės pageidauja beveik išskirtinių sąlygų - atskirų langelių, atskirų priėmimo laikų. Taip yra laivų statytojams, jie taip gali gauti ilgalaikę darbo vizą. Rytoj, ko gero, atsiras statybininkų, chirurgų, kapinių tvarkytojų ir taip toliau", - teigia URM atstovas. Jo manymu, išskirtinių sąlygų žmonėms, laukiantiems darbo vizų, neturėtų būti, nes tie, kas laukia turistinių vizų, nėra niekuo blogesni ir negali būti diskriminuojami. Tačiau p. Verba, susisiekęs su Lietuvos ambasada Baltarusijoje ir pakalbėjęs su konsulu, VŽ patikslino, jog ambasadoje Minske žmonės, kurie važiuoja dirbti į Lietuvą, yra priimami pagal atskirą susitarimą, jų dokumentus tvarko atskiras darbuotojas, vairuotojai, pageidaujantys dirbti Šiaulių bendrovėje, matyt, to nežinojo, todėl informacijos kreipėsi tiesiog į ambasados apsaugos darbuotojus. Ponas Verba tikina, jog laukti vizų 4-5 savaites tikrai nereikia, nes ambasada Minske per dieną išduoda apie 1.000 vizų. "Žmonių, besikreipiančių dėl vizų, srautas nėra adekvatus žmonių, dirbančių su vizomis, skaičiui. Vyriausybei yra pateikta konsulinės plėtros programa, tikimės, jog darbuotojų padaugės. Prioritetinės vietos - Minskas, Maskva, Kaliningradas ir Kijevas", - tvirtina URM atstovas.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį
© Baltijos verslo vystymo agentūra bvva | media bv | emonitoring | eLibrary.lt