Metodinės medžiagos

Literatūra

Publikacijos

VR praktika

Leidybiniai projektai

Skandalingi projektai


Nepavykę projektai


„Real is Beautiful“ kampanija ir vėl minima tarp blogiausių turizmo savireklamų 
15min.lt, 2017 09 12 
Turizmo reklamos kampanijos turi vieną aiškų tikslą – reklamuoti šalis, miestus ir regionus kaip turistams patrauklias vietas. Tačiau pasaulyje netrūksta pavyzdžių, kai turizmo savireklamos siunčiama žinutė nėra aiški ir reklamuojama kryptis tampa garsi dėl neteisingų priežasčių.
Portalas Nzherald.co.nz surinko blogiausių turizmo savireklamų pavyzdžių sąrašą. Tarp jų pateko ir lietuviška kampanija, kviečianti aplankyti mūsų šalį šūkiu „Real is Beautiful“.
Pateikiame visą sąrašą.
Sirija: Always Beautiful
Sirijos valdžiai tenka gerokai pasistengti, kviečiant turistus į savo šalį – pilietinis karas šią Artimųjų Rytų valstybę pavertė viena pavojingiausių valstybių žemėje. Tad turistai į ją keliauti nenori, nes bijo.
Siekdama pakeisti šalies įvaizdį, Sirijos turizmo ministerija išleido seriją keistų reklamų, tarp jų – ir Alepo miestą pristatantis video, kuriame skamba keistoka „Sostų karų“ temos daina.
Lietuva: Real is Beautiful
Ši maža Europos šalis, kuri iš tiesų graži, pasirinko blogiausią turizmo savireklamos kelią: vietoje to, kad reklamuotų save, pernai pareklamavo kitas šalis.
Kaip tai įvyko? 2016 m. spalį Lietuvoje nuskambėjo skandalas, paaiškėjus, kad Lietuva reklamuojama naudojant fotobankuose esančias kitų šalių nuotraukas.
Po šio skandalo pareigų neteko tuometinė Lietuvos turizmo departamento vadovė. O naujo direktoriaus departamentas neturi iki šiol...
Tiesa, gelbėjant kampaniją po keleto mėnesių pristatyta nemokama Lietuvos nuotraukų bazė, kurioje fotografai – tiek profesionalai, tiek mėgėjai – gali kelti nuotraukas, kuriose užfiksuota Lietuva, suteikiant galimybę jomis neatlygintinai ir nekomerciniais tikslais naudotis visiems norintiems.
Australija: Where the bloody hell are you?
Negali sakyti, kad reklama bloga. Tačiau likęs pasaulis taip mano. 2007 m. sukurta reklamos kampanija kainavo 180 mln. dolerių ir iškėlė mažai kam žinomą Larą Bingle į žvaigždes. Tačiau Jungtinėje Karalystėje ir Kanadoje ji buvo uždrausta dėl... netinkamos kalbos.
Jei trumpai: ši Australijos turizmo reklamos kampanija buvo tikra nesėkmė.
Singapūras
Šis video, reklamuojantis Singapūrą, atrodo toks blogas, jog pirma mintis – tai parodija. Vis dėlto taip nėra.
Scenarijaus esmė: jauna pora švenčia savo sukaktuves ir leidžia laiką rodydami pirštais į įvairius dalykus, nepamiršdami pridurti: „I like coming to Singapore“ (Norėčiau į Singapūrą) bei „Honey, look!“ (Mieloji, žiūrėk!). Pabaigoje yra net nėštumas!
Tiesa, reikia paminėti, kad 2014 m. sukurta reklama buvo skirta Filipinų turistams ir šioje šalyje buvo labai populiari. Tačiau neilgai trukus video Singapūro turizmo departamentas nusprendė, jog reklama nepavyko ir ištrynė ją dingo iš savo „Youtube“ puslapių.
Rod Ailandas (JAV): Cooler and Warmer
Internete šis video geriau žinomas su šūkiu „Rod Ailandas sala: Bukas ir Bukesnis“ (Rhode Island: Dumb and Dumber), mat savo privalumus reklamuodami rodailandiečiai netyčia pareklamavo Islandijos vaizdus...
Po kilusio skandalo Rod Ailando rinkodaros vadovas atsistydino. O reklaminis filmukas buvo išimtas iš oficialių turizmo kanalų internete.
Švedija: The Swedish Number
Tai buvo nuostabi idėja. 2016 m. Švedijos turizmo asociacija sugalvojo kampaniją, kurios metu ragino žmones iš viso pasaulio paskambinti atsitiktiniam švedui ir jo paklausti apie Švediją.
Deja, rezultatas nebuvo toks, kokio tikėtasi. Kampanijoje „Švedijos numeris“ dalyvavę švedai buvo užversti skambučiais, kurių autoriai jų klausinėjo daugybės ne esminių dalykų: pradedant švediškų kukulių receptu, „IKEA“ baldais, baigiant visiškai neaiškiais klausimais. Netrūko ir „trolių“, kuriems tokie skambučiai reiškė tik galimybę pasišaipyti iš švedų ir pačios reklamos kampanijos.
"Kodėl leidžiate musulmonams prievartauti savo šalį?" – tokio klausimo sulaukė vienas švedas, kuriam nurodytu numeriu paskambino potencialus turistas iš JAV.
Egiptas: #ThisIsEgypt
2015 m. Egipto turizmo atstovai nutarė pakviesti žmones dalintis atradimų ir patyrimų Egipte nuotraukomis, pažymint jas grotažyme #ThisIsEgypt.
Deja, kampanija dienos šviesą išvydo labai netinkamu metu – suaktyvėjus teroristiniams išpuoliams. Todėl daug turistų vietoje atvirukus primenančių atostogų vaizdų grotažymę #ThisIsEgypt naudojo dalindamiesi kraupiais smurto vaizdais.
Ne visai tokio efekto, reklamuojant šalį, tikėjosi Egipto turizmo atstovai.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį
© Baltijos verslo vystymo agentūra bvva | media bv | emonitoring | eLibrary.lt