Publikacijos apie šalies įvaizdį

Garbingi vizitai į mūsų šalį

Verslo įvaizdis užsienyje

Lietuva tarptautinėje arenoje

Patriotiškumas ir įvaizdis

Lietuvos įvaizdis internete

Rengiami konkursai

Nusikalstama veikla užsienyje

Garbingi apdovanojimai

Ar lietuviai girtauja?

Pareigūnai vairuoja drąsiai

Nusikaltimai prieš vaikus

Pikantiškos situacijos, titulai ir įvaizdis


Publikacijos apie šalies įvaizdį


Gardžių kąsnių viešiesiems ryšiams netrūks ir šiemet  
Rūta Balčiūnienė, Dienraštis "Verslo žinios"", 2014 02 24 
Viešųjų ryšių agentūros metus pasitinka skaičiuodamos išaugusius verslo klientų užsakymus – ne viena iš didžiųjų šalies bendrovių praėjusių metų pabaigoje skelbė konkursus ir rinkosi naujus komunikacijos partnerius. Gardžių kąsnių netrūks ir šiais metais – pateiktus pasiūlymus dėl renovacijos viešinimo šiuo metu vertina Būsto energijos taupymo agentūra. Iki ketvirčio pabaigos bus paskelbti visi numatomi viešųjų pirkimų konkursai, susiję su euro įvedimu. Daugiau bus atseikėta ir politinei reklamai bei komunikacijai. Orijana Mašalė, Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė, teigia, jog praėję metai, ypač jų pabaiga, buvo išskirtiniai. „Po nemenkos pertraukos dauguma didžiųjų bendrovių rinkosi komunikacijos partnerius, o konkursuose varžėsi ir į savo portfelį skambius klientų vardus norėjo įsidėti ne viena viešųjų ryšių agentūra. Bendrovės net juokais skundėsi, kad nebėra kada dirbti, nes visą laiką suryja pasiruošimai konkursams“, – kalba p. Mašalė. Iš pasibaigusių ryšių su visuomene agentūrų (RsV) konkursų matyti, jog didžiosios šalies įmonės linkusios pratęsti sutartis su agentūromis, su kuriomis dirbo pastaruosius metus. „Viena vertus, likdamos su tais pačiais partneriais, bendrovės taupo laiką, nes nereikia laukti mėnesio ar dviejų, kol naujoji agentūra įsigilins į veiklos specifiką. Ne mažiau jautrūs yra ir konfidencialumo klausimai. Trečia, jei verslą tenkina RsV darbų, paslaugų ir kainos kokybė, įmonės nenori keisti komunikacijos partnerių“, – teigia p. Mašalė. Tačiau kas 2–3 m. įmonės rengdamos konkursus pasitikrina paslaugų kainas, sulaukia idėjų ir priverčia labiau sukrusti ir iki šiol paslaugas teikusią įmonę.
Ilgametė draugystė
Neseniai naują sutartį su „VRP Hill + Knowlton Strategies“ pasirašė SEB bankas ir taip pratęsė nuo 2003 m. tebetrunkantį bendradarbiavimą. Ieva Kulvinskaitė, SEB banko Komunikacijos skyriaus vadovė, teigia, kad ilgalaikis bendradarbiavimas buvo pagrindinė konkurso rengimo priežastis. Bankas norėjo palyginti gaunamas paslaugas su konkurentais. Iš viso SEB konkurse dalyvavo šešios įmonės. „Pasitikrinę padėtį rinkoje ir įvertinę pateiktus pasiūlymus, pasirinkome tuos pačius partnerius, nes jie geriausiai atitiko mūsų reikalavimus“, – teigia p. Kulvinskaitė. Sutartį su ankstesniais komunikacijos partneriais – „BVRG Burson-Marsteller“ – po konkurso praėjusių metų pabaigoje pasirašė ir „Maxima LT“. Tiesa, visos grupės viešųjų ryšių agentūra po tragiškų įvykių Latvijoje tapo „VRP Hill + Knowlton Strategies“. Ji talkins prekybos tinklui atkuriant reputaciją ir kuopiant krizės padarinius šalyje kaimynėje. „VRP Hill + Knowlton Strategies“ dalyvavo ir prekybos tinklo „Iki“ skelbtame RsV konkurse, tačiau pasirašiusi sutartį su „Maxima grupe“ iš finalinio „Iki“ konkurso VRP pasitraukė. „Praėję metai buvo pirmieji po nemenkos pertraukos, kai sulaukėme tokios konkursų gausos. Verslas atsigauna, vartojimas auga, tad dėmesys komunikacijai vėl didėja, įmonės labiau rūpinasi savo reputacija. Mes ilgalaikių sutarčių kitiems metams turime trečdaliu daugiau nei 2013 m.“, – apie atsigavimą kalba Mykolas Katkus, viešųjų ryšių „VRP Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas.
Ieško naujovių
Viena didžiausių verčių, kurias RsV agentūra suteikia klientui, – gebėjimas iš šalies įvertinti įmonės veiksmus ir pateikti rekomendacijas didinant įmonės reputaciją. „Jei įmonė pakeitė komunikacijos partnerį, tai nebūtinai reiškia, kad RsV agentūra pradėjo dirbti prastai – kartais tai būna natūralus naujas raidos etapas. Beje, kartais tai būna susiję su įmonės rinkodaros ar komunikacijos vadovo pasikeitimu“, – kalba p. Mašalė. Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris, priduria, kad verslas šiandien pirmiausia prašo naujų idėjų. „Konkursai rinką daro skaidresnę. Beje, ne vienas suprato, kad pranešti tik apie besibaigiančias akcijas yra pavojinga, verslas dabar ieško įdomesnių, netikėtų sprendimų“, – kalba p. Gečas. Viešųjų ryšių agentūra „Publicum Group“ pernai pradėjo bendradarbiauti su „Samsung“, „MasterCard“, „Philip Morris“ ir kt. bendrovėmis. „Mūsų pajamos pernai, palyginti su ankstesniais metais, ūgtelėjo bemaž 70%“, – skaičiuoja Ričardas Jarmalavičius, „Publicum Group“ valdybos pirmininkas.
Gardūs šiemetiniai kąsniai
Šiuo metu vyksta keli Būsto energijos taupymo agentūros skelbti konkursai: būsto renovacijos viešinimo ir reklamos priemonių pirkimo. „Baigiame vertinti tiekėjų kvalifikacinius dokumentus. Viename konkurse dalyvauja 5, kitame – 7 bendrovės, o maksimali konkursų vertė siekia atitinkamai 6,4 mln. Lt ir 3 mln. Lt“, – nurodo Eglė Pliuskuvienė, agentūros atstovė ryšiams su visuomene. Iki vasario 26 d. pasiūlymus agentūros gali teikti ir elektros skirstymo bendrovės LESTO ryšių su visuomene paslaugų konkursui. „Visas konkurso procedūras numatoma baigti ir sutartį su laimėtoju pasirašyti gegužę“, – teigia Ernestas Naprys, LESTO atstovas ryšiams su visuomene. Šiandien bendrovė dirba su „Publicum“. Viešųjų ryšių konkursus šiemet žada skelbti ir UAB „Lukoil Baltija“ (dabar dirba su „Ad Verum“), ir UAB „Lietuvos energija“. Komunikacijos partnerių ieško ir „Investuok Lietuvoje“ bei „Modus grupė“. Naują bendradarbiavimo sutartį su RsV agentūra šią savaitę planuoja pasirašyti prekybos tinklas „Iki“. „Šiandien esame finišo tiesiojoje, paskutiniame etape grumiasi dvi RsV bendrovės“, – kalba Andrius Petraitis, „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas.
1 euras 1 lietuviui
Iki pirmojo šių metų ketvirčio pabaigos bus paskelbti visi viešųjų pirkimų konkursai, susiję su euro įvedimu. „Šiuo metu Finansų ministerija rengia technines pirkimų specifikacijas. Iki šiol paskelbta su euro įvedimu susijusių žiniasklaidos planavimo ir reklamos dėjimo paslaugų, sąžiningo kainų rodymo logotipo ir įvaizdžio knygos sukūrimo bei su euro įvedimu susijusių renginių organizavimo paslaugų pirkimų techninės specifikacijos“, – teigia Dovilė Rusytė, Finansų ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė. Informavimo apie euro įvedimą Lietuvoje ir komunikacijos strategijos priemonių plane numatyta, kad Finansų ministerija įsigis paslaugas, kuriomis naudosis visos valstybės institucijos bendraudamos euro įvedimo klausimais. Remiantis bendrąja praktika, įskaitant ir Latvijos bei Estijos patirtį, euro įvedimo kampanijos kaina skaičiuojama pagal formulę – 1 žmogui 1 EUR. Tad bendra suma Lietuvoje turėtų siekti beveik 3 mln. EUR, arba 10 mln. Lt. „Tikimasi, kad įgyvendinant kampaniją nebus peržengta rekomenduojama bendra suma. Pagrindinis kampanijos tikslas – tinkamai informuoti gyventojus ir verslą apie būsimus su euru susijusius pokyčius. Didžioji viešinimo kampanija prasidės, kai Lietuva bus oficialiai pakviesta į euro zoną“, – kalba p. Rusytė.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį
© Baltijos verslo vystymo agentūra bvva | media bv | emonitoring | eLibrary.lt