Publikacijos apie šalies įvaizdį

Garbingi vizitai į mūsų šalį

Verslo įvaizdis užsienyje

Lietuva tarptautinėje arenoje

Patriotiškumas ir įvaizdis

Lietuvos įvaizdis internete

Rengiami konkursai

Nusikalstama veikla užsienyje

Garbingi apdovanojimai

Ar lietuviai girtauja?

Pareigūnai vairuoja drąsiai

Nusikaltimai prieš vaikus

Pikantiškos situacijos, titulai ir įvaizdis


Verslo įvaizdis užsienyje


Verslas iš Lietuvos pasiekė pavydėtiną vartotojų skaičių  
Ugnė Karaliūnaitė, Portalas "Delfi"", 2013 12 24 
Neretai verslininkams Lietuvoje patariama orientuotis ne į vidaus rinką, bet iškart plaukti į platųjį pasaulį. Nusprendę pasirinkti šią strategiją Lietuvoje žaidimus kuriantys verslininkai neapsiriko: jų sukurtus žaidimus kasdien žaidžia pavydėtinas skaičius vartotojų.
UAB „Nordcurrent“ įkūrėjas Sergejus Trofimovas džiaugiasi, kad jo įmonės sukurtus žaidimus yra atsisiuntę apie 50 mln. vartotojų visame pasaulyje. Kas dieną Lietuvoje sukurtus žaidimus išmaniuose telefonuose prisijungia žaisti apie 400 tūkst. vartotojų, o per mėnesį galima suskaičiuoti apie 5 mln. unikalių vartotojų.
Į žaidimų verslą S. Trofimovas su broliu įsitraukė prieš vienuolika metų. Iš pradžių vyrai dirbo kartu su Amerikos žaidimų kūrėjais „Activision“ bei „DreamWorks“. Prieš šešerius metus jie suprato, kad reikia viską imti į savo rankas ir pradėti dirbti savarankiškai.
Iki tol vyrai tik kūrė žaidimus, bet nusprendė, kad didesnė sėkmė jų laukia, jei pradės patys žaidimus ir platinti. Nuosavą verslą broliai pradėjo žaidėjams siūlydami produkciją žaidimų kompiuteriams „Sony PlayStation 2“, „PlayStation Portable“, „Nintendo Wii“ ir „Nintendo DS”.
Atėjus krizei lietuviško kapitalo įmonė žengė naują žingsnį – pradėjo kurti žaidimus, skirtus skaitmeniniam pardavimui. Šiuo metu S. Trofimovas kuria žaidimus „Android“ sistemai.
Pirmas herojus – Kalėdų senis
Į kompiuterinių žaidimų pasaulį S. Trofimovas su broliu paniro seniau nei prieš 25 metus. Dar 1987 metais jaunuolių namuose atsirado „Robotron“ kompiuteris, kurio ekranas teturėjo keturias spalvas ir jame buvo keturi žaidimai.
„Defender of the Crown“, „Lode Runner“, „Xonix“ ir „Sopwith“, - pirmuosius žaidimus vardijo verslininkas. - Ir mes su broliu juos vienas po kito žaidėme. Dar prieš tai teko žaisti tekstinius žaidimus skaičiavimo centro kompiuteriuose mūsų tėčio darbovietėje. Klausimo, ką veiksime, kai užaugsime, man ir broliui niekada nekilo. Mes žinojome – kurti žaidimus smagu ir niekuo kitu mes užsiimti nenorėsime“.
Visą laisvalaikį praleisdami prie kompiuterio jaunuoliai nusprendė sukurti kažką savo.
„Mes sėkmingai išvengėme pirmos klaidos, kurią dažnai daro pradedantys žaidimų kūrėjai – jie iškart bando sukurti savo svajonių žaidimą su milžiniškais pasauliais, gausybe detalių, personažų ir nelinijiniu siužetu. Tokie projektai dažniausiai miršta neišvydę dienos šviesos. Tuo metu mes su broliu visada buvome dvimačių (2D) arkadinių žaidimų fanais, todėl mūsų „svajonių žaidimo“ idėja sutapo su mūsų galimybėmis ir tuometinės žaidimų rinkos poreikiais“, - prisiminė S. Trofimovas.
Kartu broliai apmąstė autorinių teisių klausimą ir pirmuoju žaidimo personažu pasirinko licenciniais sutarimais neapsaugotą personažą – Kalėdų senį.
„Ir taip atsirado mūsų pirmasis žaidimas „Santa Claus Saves the Earth“. Su nuostaba sužinojome, kad mūsų žaidimas sudomino leidėjus. Įkūrėme įmonę ir pasirašėme sutartį“, - apie verslo pradžią pasakojo vyras.
Amerikiečiai privertė pasitempti
Po kurio laiko broliai pradėjo uždirbti tiek, kad leido sau samdyti dailininkus ir programuotojus. Taip pat prasidėjo kelionės po žaidimų parodas.
„Vienoje iš parodų susipažinome su Chipu Pedersonu - „Activision“ atstovu, kuris ieškojo žaidimų kūrėjų iš Rytų Europos. Mes radome jį, jis rado mus ir pirmu bendru su „Activision“ sukurtu žaidimu tapo „Barbie“ serijos žaidimas. Pirmas blynas neprisvilo ir įmonė pasiūlė kurti kitą žaidimą – Šreko motyvais, bendradarbiaujant su „DreamWorks“ studija“, - pasakojo sėkmingai žaidimų versle įsitvirtinęs pašnekovas.
S. Trofimovas teigė, kad bendras darbas su amerikiečiais privertė jį su broliu pasitempti.
„Europiečiai dažniausiai nepersistengia dirbdami, tuo metu Amerikoje visiškas atsidavimas darbui yra norma. Iki „Activision“ pasirodymo mes dirbome pakankamai atsipalaidavę, nors mums patiems, aišku, atrodė, kad laikomės puikiai“, - teigė vyras.
Tačiau amerikiečiai jiems konkrečiai paaiškino – jei nespėjate žaidimo išleisti iki Padėkos dienos, o tuo labiau iki Kalėdų, jo išleidimas nebetenka prasmės, todėl jis būtinai turi būti baigtas iki rugsėjo pabaigos.
„Buvo sunku, bet mes susidorojome. Bendradarbiauti baigėme, kai supratome, kad galime daryti tą patį vieni. Kai susidarėme tolimesnių veiksmų planą, nebetęsėme sutarties. Išsiskyrėme korektiškai, mūsų santykiai iki šiol šilti“, - pasakojo verslininkas.
Taikosi į mamas su vaikais
Tokiu būdu prieš šešerius metus broliai pradėjo dirbti tik sau – sukūrė ir išleido „PlayStation 2” (PS2) skirtą žaidimą „Falling Stars“, kuris vėliau buvo pritaikytas ir asmeniniams kompiuteriams. Pirmasis žaidimas „PlayStation Portable“ (PSP) pultui buvo „Fading Shadows”. „Wii“ platformai buvo išleistas žaidimas „Go, go, Minon“.
„Bet visa tai buvo bandymai, kurie atsipirko, bet neatnešė pelno“, - prisipažino pašnekovas.
2008 m. buvo išleistas „Nintendo DS“ skirtas žaidimas „101-in-1 Explosive Megamix”, kuris atnešė ilgai lauktą sėkmę.
„Jis buvo neįtikėtinai populiarus ir net krizės metu laikėsi populiariausių šiai platformai skirtų žaidimų Top40”, - džiaugėsi žaidimų kūrėjas. Vėliau tas pats žaidimas buvo pritaikytas ir Wii platformai.
„Iš pradžių kritikai skeptiškai vertino žaidimo koncepciją – 101 mažas žaidimas vietoje vieno rimto. Laikas parodė, kad tokio tipo žaidimo reikėjo žmonėms“, - atviravo pašnekovas.
Neslepia žaidimų kūrėjas ir į kokius vartotojus taikomasi brolių kuriamais žaidimas.
„Mūsų vidutinio žaidėjo portretas yra 35 ir vyresnio amžiaus mamos su vaikais – mokiausias segmentas. Žaidimas turi būti pakankamai paprastas, kad žaidėjas, pamatęs jį pirmą kartą, labai ilgai nemąstytų, kaip jį žaisti ir pakankamai įtraukiantis, kad žaidėjas neprarastų susidomėjimo. Taip pat žaidime negali būti jokio smurto, kad pavargusi mama galėtų žaidimą duoti vaiku“, - pasakojo S. Trofimovas.
Verslininkas pastebi, kad šiuo metu yra susiklosčiusi palanki situacija šeimoms skirtiems žaidimams.
„Atsirado žaidžiančių senelių karta, tėvai irgi žaidžia, anūkai taip pat pakankamai užaugo žaisti. Mes stengiamės aprėpti visus tris segmentus ir mums tai pavyksta“, - sugauta sėkme džiaugėsi vyras.
Gelbsti „freemium“ modelis
Pasaulyje esant milžiniškai konkurencijai Lietuvoje įsikūrusios įmonės atstovams teko surasti modelį, kuris jiems atneštų pelno.
„Visas medijos turinys pasaulyje turi būti nemokamas. Mes ilgai mąstėme kaip žaidimus padaryti nemokamais. Ir visai atsitiktinai atsidūrėme „freemium“ modelio pirmose gretose“, - teigė S. Trofimovas.
Esant šiam modeliui žaidėjas gali visą žaidimą pereiti nesumokėjęs nė cento. Žaidimas parsisiunčiamas nemokamai. Pradėjus žaisti, dalis turinio yra „užrakinta“. Jį „atrakinti“ gali pats žaidėjas daug žaisdamas.
„Tai pats ilgiausias, bet visiškai nieko nekainuojantis žaidėjui metodas. Mums tai naudinga, nes žaidžiant rodoma integruota reklama. Taip pat žaidėjas gali žiūrėti reklaminius vaizdo klipus, kad gautų papildomų taškų. Pats greičiausias, bet brangiausias būdas – nusipirkti taškų iš mūsų ir atrakinti visus norimus žaidimus“, - pasakojo pašnekovas.
Žaidimų kūrėjai vienkartiniu vartotojų įsitraukimu į žaidimą nepasitenkina. Vartotojus bandoma išlaikyti nuolat atnaujinant turinį naujais žaidimais, galimybe žaisti ne vienam, akcijomis ir išpardavimais.
Sėkmė žaidimų pasaulyje S. Trofimovui jau padėjo įdarbinti 60 žmonių Lietuvoje. Dar 5 įmonės žaidimus pagal žaidimų kūrėjų užsakymus kuria užsienyje – Lenkijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje.
Daugiausia Lietuvoje sukurti žaidimai pritraukia vartotojų JAV, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Ispanijoje. Taip pat aktyviai įsitraukia Rusijos, Prancūzijos, Japonijos, Meksikos, Singapūro, Honkongo ir kitų šalių žadėjai.
Nežada palikti Lietuvos
Nepaisant didžiulės tarptautinės žaidimų sėkmės S. Trofimovas teigė nežadantis įmonės kelti į kitą valstybę.
„Mums patinka dirbti iš Lietuvos ir mes nesutinkame su dažnai pasigirstančia nuomone, kad Lietuvoje blogai, trūksta specialistų, žmonės išvažiuoja. Manome, kad verslininkai dabar yra kuriančioji jėga. Verslininkas – tas žmogus, kuris daro įdomius dalykus, suburia aplink save atsakingus žmones ir kartu yra pats atsakingas už savo pavaldinius ir jų šeimas. Nuo to, kaip mes dirbame, priklauso ne 60 žmonių, bet 60 šeimų“, - svarstė žaidimų kūrėjas.
Vis dėlto verslininkas pripažįsta, kad žmonių trūkumą kartais tenka įmonei pajusti. Tokiu atvejui pasinaudojama galimybe užsisakyti žaidimus užsienyje. Nevengia žaidimų kūrėjai ir patys apmokyti patirties neturinčius programuotojus.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
Nuolat atnaujinama šaržų galerija

Suformuotas Lietuvos agentūrų sąrašas

Svetainėje patalpinti Lietuvos agentūrų reitingai

Papildytos publikacijos apie Lietuvos agentūras
© Baltijos verslo vystymo agentūra bvva | media bv | emonitoring | eLibrary.lt