Publikacijos apie šalies įvaizdį

Garbingi vizitai į mūsų šalį

Verslo įvaizdis užsienyje

Lietuva tarptautinėje arenoje

Patriotiškumas ir įvaizdis

Lietuvos įvaizdis internete

Rengiami konkursai

Nusikalstama veikla užsienyje

Garbingi apdovanojimai

Ar lietuviai girtauja?

Pareigūnai vairuoja drąsiai

Nusikaltimai prieš vaikus

Pikantiškos situacijos, titulai ir įvaizdis


Verslo įvaizdis užsienyje


Sumažėjo valgytojų, bet ne maitintojų apetitai 
Sigita Migonytė, Dienraštis "Verslo žinios"", 2009 12 07 
Picerijų ir restoranų tinklams sunkmečiu sekasi skirtingai. Štai „Pizza Jazz“, „Čili“ apyvartos šiemet smuko. O „Fortas“ ją net kiek išaugino, mat, skirtingai nei konkurentai, tinklą ne retino, o plėtė. Jausdami sunkmečio pabaigą 2010 m. visi žaidėjai planuoja plėtrą. „Čili“ jau derasi dėl konkurentų įsigijimo. Kęstutis Markevičius, restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas, skaičiuoja, jog visa viešojo maitinimo rinka šiemet susitraukė apie 30%. Bet restoranų grupė „Fortas“ skelbia, jog jos apyvarta šiemet per devynis mėnesius augo apie 5% – iki 17 mln. Lt. „Išvengti nuosmukio pavyko, nes laiku pradėjome rengti akcijas, skirtas išlaikyti lojaliems klientams ir pritraukti naujų. Taip pat dėl to, kad sumažinome kainas ir šiek tiek išplėtėme restoranų tinklą“, – aiškina jis. Tinklas papildytas trimis naujais restoranais – jie duris atvėrė pačioje 2008 m. pabaigoje. Vienas restoranas buvo uždarytas. Dabar grupė valdo 4 restoranus „Fortas“, 8 lietuviškų patiekalų restoranus „Forto dvaras“ ir restoraną „Terrazza“ (Vilniuje). „Įskaičiavus įvairias akcijas, kainas šiemet vidutiniškai sumažinome apie 20–30%. Lankytojų, palyginti su praėjusiais metais, nesumažėjo“, – apibendrina p. Markevičius. Pasak jo, įmonei labai pasiteisino akcijos, kai naujų valgytojų į restoranus siekiama pritraukti dalinant kuponų, pateikus juos „Forto“ restoranuose galima pavalgyti su nuolaida. „O senuosius klientus išlaikyti padeda akcijos ir kas mėnesį pateikiamos meniu naujienos. Kiekvieną mėnesį pasiūlius naujų patiekalų, senieji klientai grįžta jų paragauti“, – pasakoja jis. Pašnekovas tiki, jog visa viešojo maitinimo rinka jau arti dugno, todėl 2010 m. drastiškų nuopuolių nebebus. „Kitąmet planuojame plėtrą – tikimės atidaryti 2 nuosavus restoranus – jei rasime tinkamas patalpas, ir 2 „franšizinius“. Dėl pastarųjų vyksta derybos. Nuo to, kiek išsiplėsime, priklausys ir 2010 m. apyvarta“, – aiškina p. Markevičius.
Meniu – nusilpęs konkurentas
Picerijų rinkos banginio – UAB „Čili Holdings“ (ČH) – valdomų restoranų apyvarta per pirmus devynis metų mėnesius smuko 31% ir siekė 109,216 mln. Lt. Pasak Dainiaus Kalinos, ČH generalinio direktoriaus, kuklesnes pajamas lėmė sumažintos patiekalų kainos, pradėta vykdyti lojalumo programa, jos „Draugų korteles“ turi 140.000 žmonių, taip pat padidinus PVM nebranginti patiekalai. Šiuo metu „Čili Holdings“ restoranų ir kavinių tinklą sudaro 81 maitinimo įstaiga. Įmonės restoranų taip pat veikia Latvijoje, Estijoje, Ukrainoje ir Rusijoje. Ponas Kalina mano, jog „Fortui“ šiemet pavyko išlaikyti apyvartą, nes šis tinklas gan nedidelis ir dviejų naujų restoranų atidarymas jau padarė ryškią pardavimo įtaką. „O štai „Čili“ ypač nutempė žemyn Latvijos padalinys, ten apyvarta smuko 30%. Lietuvoje kritome 20%, nes šiemet beveik nesiplėtėme – atidarėme 1 restoraną, o uždarėme 2. Tačiau pagrindinė priežastis – didelės nuolaidos pagal „Draugų“ programą. Vien per spalį jų suteikėme už 0,4 mln. Lt. Nors lankytojų skaičius liko toks kaip pernai, nuolaidos padarė savo įtaką apyvartai“, – aiškina jis. Kitąmet „Čili“ jau planuoja plėtrą. „Investicijoms numatyta 5 mln. Lt. Jau tikrai žinome, kad kitąmet atidarysim 3 naujus restoranus. Dėl kitų dar deramės. Taip pat vyksta derybos dėl kai kurių jau veikiančių Lietuvos viešojo maitinimo tinklų įsigijimo, kokių – dar anksti skelbti“, – pasakoja „Čili“ vadovas.
Nenuleido nė lito
Devynių mėnesių apyvartą sumažėjus apie 30% skelbia ir restoranų tinklą „Pizza Jazz“ bei japoniško maisto restoraną „Miyako“ valdanti UAB „Verus Gustus“. „Priežastis – sumenkę lankytojų srautai“, – sako Rolandas Gabalis, „Verus Gustus“ direktorius. Šiemet įmonė uždarė 1 „Pizza Jazz“ restoraną ir dabar jų turi 10. Įdomu, jog, skirtingai nei konkurentai, „Pizza Jazz“ sunkmečiu kainų iš esmės nemažino. „Ar šis sprendimas teisingas, sunku pasakyti. Kritome 30% – tai lyg reikštų, kad ne. Kita vertus, mes nesilyginame su „Fortu“ ar „Čili“. Mes taikomės į kitą vartotojų segmentą – tuos, kurie vertina ne tik kainą. Stengiamės tesėti pažadą savo vartotojams – šiemet nemažinome porcijų, nepakeitėme patiekalų produktų tais, kurie pigesni, bet ne tokie kokybiški“, – pabrėžia jis. Šie metai įmonei gali būti nuostolingi. „2010 -iesiems prognozių nebedarome – pernai pasimokėme, kai visos prognozės nuėjo šuniui ant uodegos. Mūsų nuomone, ši rinka dar nesistabilizavo ir toliau ritasi žemyn. Optimizmo nedaug. Tačiau restoranų skaičiaus mažinti neplanuojame, o jei atsirastų patraukli vieta – svarstytume ir plėtros galimybę“, – dėsto jis.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį
© Baltijos verslo vystymo agentūra bvva | media bv | emonitoring | eLibrary.lt